Korneliz CRM: Customer Relationship Management als strategie
Volgens Wikipedia: "Customer relationship management oftewel crm is een Engelstalige benaming voor klantrelatiebeheer, soms ook relatiemarketing of verkoopbeheersysteem genoemd. Het is een werkwijze alsmede een technologie waarbij klantgegevens worden geanalyseerd om de zakelijke relatie met klanten te verbeteren, met als doel hen aan het bedrijf of de organisatie te binden en zo uiteindelijk de inkomsten te verhogen."
CRM Systemen kunnen daarbij helpen, maar zijn lang niet altijd nodig. Er zijn organisaties die prima uit de voeten kunnen met Microsoft Excel! Bij klantrelatiebeheer draait het vooral om de (relevante) informatie over de klant: welke producten en/of services zijn er afgenomen, welke contacten zijn er geweest (telefonisch, post, email, websites), communicatievoorkeuren, etc... Deze informatie dient op het juiste moment beschikbaar te zijn. Als deze informatie uit verschillende systeem afkomstig is, i.p.v. één enkel CRM systeem, kan dat lastig zijn en zullen meerdere bronnen geraadpleegd moeten worden om een 360 graden klantbeeld te verkrijgen... Korneliz CRM kan u daarbij helpen.